Sigarayı bırakma yöntemleri

0
672

Sigarayı bırakma yöntemleri

Sigara bırakma yöntemlerinin etkili olabilmesi için öncelikle sigarayı bırakmaya hazır olmamız gerekiyor. Sigara bırakmaya psikolojik olarak hazır değilken sigarayı bırakabilmek neredeyse mümkün değil. Bazı kişiler ; “ben zaten sigarayı seviyorum, bırakmak istemiyorum ki” gibi yaklaşımlarla aslında sigarayı bırakamadıklarını kabullenmek istememektedirler. Bu kişiler çevreleri tarafından iradelerinin yeterli olmadığının düşüneceğinden ötürü güçlü görünme politikasına girerek ; “istesem bırakırım, zaten çok içmiyorum, iki üç gün içmesem bir şey olmaz” gibi ifadelerle bu durumu geçiştirmeye çalışır. Bu tarz kişilerin hazır bulunuşluk düzeyi çok daha düşük olduğu için sigarayı bırakmaları da hayli zorlu bir süreçtir. Sigara bırakma yöntemlerinden önce sigarayı bırakmaya hazır olmak çok daha büyük önem taşımaktadır.
Sigara bırakma yöntemleri ile ilgili pek çok farklı yöntem mevcut, nikotin bantları, nikotin sakızları gibi sigaradan alınan nikotini yerine koyma işlemi gören yöntemler geliştirilmiştir. Bunlarından biri de yine son zamanlarda popüler olan elektronik sigaradır. Sigara gibi dumanı tüten elektronik sigaraların içinde sıvı nikotin hazneleri bulunur ve vücudun ihtiyacı olan nikotin bu şekilde karşılanarak sigara içme isteği azaltılır. Diğer sigara bırakma yöntemleri ise güçlü sebepler oluşturma yöntemidir. Güçlü sebepler nasıl oluşturulur? Sigarayı bırakmak için önemli bir sebep arayışıdır güçlü sebepler. Bazı kişiler küçük çocuklarının dumandan rahatsız olmaması için, bazı kişiler eşlerinin sigara kullanmamasından ötürü, bazı kişiler çok para harcadıklarını düşündükleri için sigarayı bırakabilirler. Her kişi kendine özel bir güçlü sebep oluşturabilir. Fakat güçlü sebepler oluşturmak o an sigara bırakmamızı sağlasa dahi ilerleyen zamanlarda yeniden başlama eğilimi göstermemize engel değildir.
Sigara bırakma yöntemleri kişiye özel olmalıdır. Her insanın fizyolojik ve psikolojik yapısı bir diğerinden farklı olduğu için sigara bırakmaya karşı vücutlarının ve zihinlerinin vereceği tepkiler de birbirinden farklıdır. Bu doğrultuda düşünüldüğünde kişiye özel uygulamalar yapılarak daha olumlu sonuçlar alınabilmektedir. Bizler Farkındalık Atölyesi olarak kişisel özelliklerinize göre size özel sigara bırakma programı oluşturarak 7 gün gibi kısa bir süreçte sigaraya karşı direnç kazanmanızı sağlıyor ve kriz anlarını nasıl yöneteceğiniz ile ilgili bazı davranış kazanımları sağlıyoruz. Siz de kendi sürecinizi başlatmak için hemen bizimle iletişime geçin..

Sigara Bağımlılık ve Nefes Sağlığı TESTi

Adınız Soyadınız (gerekli)

Bulunduğunuz il (gerekli)

Telefon (GSM)

Kaç yıldır sigara kullanıyorsunuz?

Kaç Yaşındasınız?

Doğru nefes aldığınızı düşünüyor musunuz?
EvetHayır

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here