Neden sigara içeriz?

Sigara geçmişten bugüne popüler kültürün bir parçası olmuştur ve günümüzde de etkileri azalmasına rağmen sigara içenlerin sayısı yadsınamayacak derecede fazladır.
Geçmişte sigara ile ilgili yapılan derin psikolojik çalışmalar maalesef günümüzde sigara içen insan sayısının bu kadar fazla olmasının en büyük sebebidir.
Özellikle televizyonlarda yayınlanan diziler, sinema filmleri, reklamlar vb. görsel zeminler sigara algısı ile ciddi düzeyde yeni bağımlılar yaratmıştır. Çok ünlü bir kişinin elinde gördüğümüz sigara, lüks bir arabanın içinde sigara içen insan, güzel bir kadının yanında keyifle sigara içen bir adam, elinde viski bardağı ve sigara ile lüksün keyfini çıkaran bir adam, hapishane avlusunda otururken elinde sigara ile diğer mahkumlara abilik eden bir adam, sigara içen mafya babaları… ve saymakla bitmeyecek yüzlerce sigara algısı yaratan sahne bulunmaktadır. Bu algıların büyük çoğunluğu sigara içen kişileri lüks içinde , güç sahibi olarak göstermekte, sigarayı bir mutluluk kaynağı olarak göstermekte, bir dert ortağı olarak göstermektedir. Efkarlanınca sigara yakılır, keyifli anlarda sigara yakılır, yemeğin üstüne sigara yakılır vs. Tüm bu anları izleyen insanlar da farkında olmadan sigara kullandıklarında aynı eğilimleri göstermeye başlarlar. Özellikle lise yıllarında sigaraya başlayan kişiler güç algısından faydalanmak daha büyük görünmek isterler. Bu etki üniversiteye giden gençler için de geçerlidir.
Sigara neden içeriz?
Çünkü sigaranın mutlaka bize kazandırdığı bir şey olduğunu düşünürüz.
Ya içtiğimiz sigara efkarlı anımızda bize bir dost gibi gözükür ya oturduğumuz bir mekanda daha elit olmak için, daha güçlü görünmek için, daha erkeksi, daha kadınsı görünmek için içeriz. Sigara kullanıyorsak bununla ilgili ikincil planda mutlak bir kazancımız vardır. En keyifli anlarımızda sigara yakmamızın da bir sebebi vardır, en kederli anlarımızda sigara kullanmamızın da. Yıllardır anlatılan nikotin dengesinin dışında sigaranın psikolojik etkileri oldukça önemlidir.
Sigara ile mücadelede tüm dünyada son yıllarda önemli adımlar atılmıştır. Ülkemizde de artık sigara ve alkol reklamları yasaklanmış, dizilerde örnek teşkil edecek kullanımı kaldırılmıştır. Kapalı mekanlarda artık sigara içilmez iken, otel odalarında da sadece sigara içilebilecek odalarda sigara kullanılmaktadır. Tüm bunlara rağmen yine de devletler en yüksek gelirleri sigara kullanımından elde etmektedir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here